Schiphol - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu Schiphol - Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu

Schiphol - Chicago

Door: S

21 April 2015 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo allemaal!

Gisteren was het dan zover: op naar Chicago!

Gisterochtend checkten we om 8.30 uur uit bij het Ibis hotel te Amsterdam, alwaar we met een shuttlebus naar Schiphol werden gebracht. We brachten eerst onze koffers weg en doordat we met Jarno zaten konden wij doorlopen naar een andere balie dan de rest van de passagiers, waardoor we de koffers dus mooi snel kwijt waren.

We hebben het verder rustig aan gedaan op Schiphol (wel even gegeten en gedronken) en om 12.05 uur mochten we boarden. We gingen als eerste het vliegtuig in, ook in dit geval vanwege Jarno, en om 12.57 uur gingen we dan eindelijk de lucht in. Jarno kreeg ook zijn eigen bedje (zie foto).

We hebben geen problemen gehad op de vlucht en Jarno heeft alleen maar gelachen en nog even twee uurtjes geslapen. Om 14.10 uur (Amerikaanse tijd) kwamen we aan op het vliegveld in Chicago en om 15.10 uur stonden we al buiten en namen we de taxi naar ons hotel, de Essex Inn. De rit duurde ongeveer een half uurtje en kostte $ 40,00.

Snel inchecken en de koffers op de kamer en natuurlijk even bellen met de ouders om vervolgens direct door te gaan. Jarno in de draagzak bij papa, rugtas om, camera mee en gaan. Eerst maar naar het Millennium Park, want daar vinden het kunstwerk Cloud Gate. Een spiegelend kunstwerk dat er uit ziet als een boon. Foto maken en door!

Op naar een paar winkels en een theater (zie foto). De winkels waren niet zo heel denderend, dus hier waren we op zich snel klaar. Teruggelopen via de Subway voor een broodje als avondeten, nog even langs het beginpunt van de route 66 gewandeld (zie foto) en doorgelopen naar een Target (supermarkt) voor water, brood en m&m's.

De spreekwoordelijke knollen begonnen zo langzamerhand op te raken, dus gingen we terug naar het hotel. Jarno heeft het heel erg goed volgehouden en we hebben hem rond 20.00 uur op bed gelegd en na wat gejengel viel hij als een blok in slaap. Brigitte hield het niet veel langer vol, maar ook ik was om 21.00 uur te moe om nog door te gaan.

Vandaag weer een nieuwe dag, een bewolkte dag met gemiddeld 10 graden en een stevige wind, maar goed we zitten niet voor niks in The Windy City!

Groetjes Sjoerd

• 21 April 2015 - 15:08

Jan Willem & Louise:

Hey, Fijn te lezen dat vlucht goed verlopen is en dat Jarno zelfs nog even heeft geslapen!
    En inderdaad als je ze gelijk door gaat ben je s'avonds tegen 9 uur ook helemaal op.... Maar goed dan ben je de volgende dag wel redelijk fit om lekker te genieten van alles wat er verder te zien is in the Windy City :-D.

Geniet ervan!! Wij volgen jullie zeker op de voet (leuk om foto's te zien van dingen die we een paar weken geleden zelf nog in levende lijve hebben gezien)

Groetjes Jan Willem & Louise

• 21 April 2015 - 19:36

Rolf Karlien En Ties:

Heey,

Wat ontzettend fijn dat alles goed is verlopen tijdens de vlucht,
    Leuk on jullie verslagen te lezen en foto's te zien

• 21 April 2015 - 19:41

Rolf Karlien En Ties:

De stond nog wat onder maar dat is niet goed gegaan, nog een keertje

• 21 April 2015 - 21:25

Hella:

Hallo Brigitte,Sjoerd en Jarno,

Fijn dat jullie n goede vlucht hebben gehad.En dat Jarno t ook goed deed. nog veel plezier daar.volg jullie verslagen en foto's wel.

gr hella & gerrit logtmeijer.