Phillipsburg - Tulsa - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu Phillipsburg - Tulsa - Reisverslag uit Tulsa, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu

Phillipsburg - Tulsa

Door: B

26 April 2015 | Verenigde Staten, Tulsa

Hoi allemaal,

Vanmorgen waren we rond zeven uur wakker, Jarno iets later, toen op ons gemakje ontbeten en Jarno de fles gegeven en rond kwart voor negen reden we weg. We zijn eerst nog gaan tanken, weer bijna $100 armer, maar we hebben dan ook al flink wat mijlen gereden nadat we de laatste keer getankt hadden.

We zijn eerst een flink stuk over de Interstate gereden, alwaar we alweer in de derde staat aankwamen van die we aandoen tijdens onze reis, om er vervolgens af te gaan bij Vinita, daar zit een Mac Donalds over de snelweg, hij schijnt ooit de grootste te zijn geweest, maar wij vonden het niet heel bijzonder, het eten smaakte net als bij onze Mac dus we zijn snel weer door gereden om naar de grootste totempaal ter wereld te gaan, de Ed Galloway totempaal (voor wie het leuk vind om te wikipediaen;-)).
Eerst een stuk over de route 66, en daar kwamen we een oude brug tegen van de route 66, of eigenlijk, we reden er al voorbij, dus snel gedraaid om terug te gaan en te kijken, mooi om te zien!!Vervolgens vlug door naar de totempaal, leuk om te zien maar we zijn er niet lang geweest.

Toen weer de Interstate op want die route 66 was wel erg slecht, de camper schudde alle kanten op!! Op naar Tulsa!

Als eerste zijn we in Tulsa naar een grote fles gegaan, daarna naar een hele grote man, en daarna naar naar de grootste biddende handen ter wereld, ze zijn ruim 18 meter hoog met eromheen allemaal vlaggen van diverse landen, maar geen Nederland. Super gaaf om te zien!

Als laatste op naar onze camping, maar daar aangekomen zouden het kantoortje tot 17 uur open moeten zijn maar het was tien voor vijf er er was niemand weer, we konden wel weer geld in een enveloppe doen en in de brievenbus doen, maar besloten om naar de reservecamping van het lijstje te gaan, en dat bleek een groot succes! Wat een gaaf RV park, super vriendelijk personeel, we kregen een rondleiding door het gebouw en Sjoerd werd geholpen door een mannetje van het park met achteruit inparkeren op de plek, heerlijke douches en een wasserette zodat we de was nog maar weer eens weg konden werken!

Het is hier heerlijk weer, was zo rond de 25 graden vandaag, en waar we de eerste dag nog de verwarming aan moesten hebben, moeten we nu de airco aan hebben!

We vermaken ons verder prima, gaan morgen een korte reisdag tegemoet, en we gaan naar een outlet shoppingmall in Oklahoma City!

We hebben vandaag gereden 279.1 mijl gereden wat neer komt 449,2 km.

Rest mij jullie een prettige zondag toe te wensen, want als jullie dit lezen is het bij ons nog zaterdag en bij jullie al zondag (we hebben het nu nog steeds 7 uur eerder als in Nederland).

Groetjes Brigitte

• 26 April 2015 - 08:31

Rolf:

Gaaf om te lezen weer. Als ik dit typ is het ook al zondag bij jullie, dus jullie ook een fijne zondag gewenst!

• 26 April 2015 - 15:35

Jan Willem & Louise:

Fijn te lezen dat jullie lekker weer hebben :-)
    Hoe bevalt het tot nu toe om op pad te zijn met de camper?

Groetjes Jan Willem & Louise

• 27 April 2015 - 02:25

Bevalt inmiddels uitstekend! Het was behoorlijk wennen in het begin, maar inmiddels is het gesneden koek om te rijden.

Gr. Sjoerd

• 28 April 2015 - 20:30

Mariska:

Dat klinkt als Mingo RV park.. Was dat de campground waar jullie stonden? Heel leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet nog even daar!