Chicago - Joliet - St. Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu Chicago - Joliet - St. Louis - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van 20amerika15 - WaarBenJij.nu

Chicago - Joliet - St. Louis

Door: S

24 April 2015 | Verenigde Staten, Saint Louis

Goedenavond allemaal (voor ons is het nu avond),

gisterochtend werden wij nog wakker in het Essex In hotel in Chicago en stonden wij voor de keuze om de gok te nemen voor de Willis Tower (want als er weer te veel wind zou staan dan konden we er weer niet op) en helemaal niets te zien verder of voor de zekerheid gaan en dan op naar de Navy Pier. Uiteraard kozen wij voor de eerste optie, dus op naar de Willis Tower.

We hadden geluk, we konden naar boven. Op de 103e verdieping stapten we uit en we hadden een gigantisch mooi uitzicht op Chicago! Met als hoogtepunt de glazen box die uit het gebouw steekt. Uiteraard hebben we hier opgestaan en onder ons was de afgrond te zien. Jarno bleef alleen maar lachen en had weer de grootste lol. Ook maar even een mooi familiekiekje gemaakt.

Terug naar het hotel nog even langs de Dunkin' Donuts gelopen voor een bakje koffie, een beker warme chocolademelk, een koffiemuffin, een donut met raspberry cheesecake, een normale donut en een pretzel broodje met spek en kip (vul zelf maar in wie wat heeft gehad).

Om 12.30 uur werden we bij het hotel opgehaald door een taxi die ons ging brengen naar Cruise America om de camper op te halen. Daar aangekomen waren we weer $ 75,- lichter. Nadat we een paar handtekeningen hadden gezet onder een paar formulieren, moesten we nog even wachten tot we aan de beurt waren, maar dat duurde niet al te lang, rond een uur maar... Jarno sliep wel lekker in de winkel.

De reis gaat echt beginnen nu! Alles werd nog een keer keurig uitgelegd voor we konden vertrekken. Wel even spannend, maar op zich ging het rijden vrij goed, alhoewel je wel merkte dat er een harde wind stond.

Gelukkig hoefden we niet al te ver te rijden naar onze eerste campground. Na precies 49,6 mijl (79,8 km.) gereden te hebben (wij hadden uiteraard nog een afslag gemist), kwamen wij aan in Joliet. Dat wil zeggen bij de Walmart, want er moesten ook gelijk boodschappen gedaan worden. Hier hebben we een uur gewinkeld (nog steeds supergroot daar) en snel door naar de campground. Onze eerste plek was een feit!

Een zeer koude nacht volgde en Jarno heeft zelfs tussen ons in geslapen, want hij was alleen maar aan het krijsen en eenmaal bij ons, sliep hij na 1 minuut.

De volgende ochtend (vanmorgen dus) eerst nog naar eens goed de camper bestudeerd en daarna op naar St. Louis. Het werd een mooie reisdag! Tussendoor nog wel even tanken voor $ 90,18 en uiteraard aan het einde nog even de verkeerde afslag pakken, maar na precies 259,2 mijl (417,1 km.) kwamen we aan op bestemming. Inmiddels was het ook al 16.00 uur geworden, dus een mooie aankomsttijd. We checkten in en kregen een plekje toegewezen. We zijn St. Louis niet meer ingegaan en hebben helaas geen mooie foto kunnen maken van de Gateway Arch, maar het ziet er wel erg mooi uit!

We hebben wel nog mooi een wasje kunnen draaien, waardoor we alles weer schoon hebben.

De temperatuur is hier rond de 25 graden, dus een stuk beter dan in Chicago.

Groeten Sjoerd

• 24 April 2015 - 09:38

Eric:

Leuk om al die bekende namen voorbij zien te komen :P
    En erg mooi om te zien dat alles goed loopt en jullie het fijn hebben !
    Geniet ervan en veel plezier met het rijden, het is ook zo'n mooi dikke amerikaanse camper :D

• 24 April 2015 - 22:09

Janny:

Hoi hoi,

Mooie camper, daar kun je wel goed in vertoeven. Gelukkig is het warmer en misschien valt het wel mee met de thunderstorms en tornado's. De temperatuur is iig beter dan in Chicago.
    We gaan jullie zeker volgen bij jullie verdere reis en misschien lukt het dit weekend om te facetimen. Met het tijdverschil en mijn werktijden is het moeilijker maar ik heb nu 3 dagen vrij dus wie weet.
    Heel veel plezier verder en veel veilige miles. Dikke knuffel

• 25 April 2015 - 11:29

Saskia:

Wat een gave foto in die glazen box. Super!
    Leuk om alles te lezen en jullie te volgen. Geniet!